Ahad, 21 Mac 2021

Update singkat

 Salam 2021...

Nak tulis salam new year, post dah kelaut haha.. Sekarang dah masuk March.

 Jan & Feb dah berlalu. In fact bulan Mac ni pun dah nak sampai ke penghujung. Cepat betul kan masa berjalan. Dari aku muda masa set up blog ni sampai la umur aku dah nak masuk 34 tahun.

Well, what's new? Just brief update here what happened in my life.

Alhamdulillah, kereta aku dah fully settle loan repayment. Suppose kalau ikut original date final settlement should be in Dec'20 or Jan'21 tapi alhamdulillah aku berjaya settle kan awal. Nov'20 aku dah made final settlement. Lega satu beban haha.

Dec'20 last year aku buat full medical check up. Result ambil in Jan'21 tak silap aku. Not so good on the result. Macam biasa, bad cholesterol too high. New thing is aku discover ada cyst kat ovary aku at left side. Size doc said not so big, dalam 3 cm++. He said nothing to worry since aku takde rasa apa2 sakit, dia cakap tak payah buat operation. But kalau aku ada sakit tu, kena jumpa doc balik la. Am I scared? definitely la, siapa tak cuak weh. Aku da start kena jaga pemakanan aku lepas ni. Banyak makanan/minuman yang aku kena elakkan sekarang untuk mengurangkan pertambahan size tu. Kena pantang dah.

Awal Mac aku ambil exam acca for paper AAA untuk kali ke-empat after one year break. Aku tak puas hati dengan hasil jawapan aku. Aku not well prepared. Rasa nak menangis pun ada bila tengok soalan tu. Rasa nak keluar balik dewan pun ada. Entahlah. Lagi di fikir lagi sakit kepala dan hati ni. Tengok la result nanti macam mana. Buat masa ni aku nak focus on kerja aku dan family aku je.

Last week, settle buat resepsi majlis untuk adik aku, Nizam. Majlis sederhana je. Jemputan pun tak boleh ramai sebab kena ikut SOP. Hanya untuk 500 pax je. Itu pun aku rasa ada family member/relatives yang tak dapat datang. Means instead of 500 pax, yang datang macam kurang dari tu. yelah, orang nak datang pun takut sebab kes covid tengah mengganas lagi kan. Jadi baik lah berjaga-jaga.

Sekarang vaccines dah start distribute, tapi untuk frontliner je dulu. Ada few phases la. Yang frontliner ni baru phase 1. Second phase nanti akan diberi kepada senior citizen dan those yg ada sakit critical kut. Macam aku ni will be under phase 3. Bila phase 3? entah aku pun tak pasti. Just tunggu jelah. Cuak gak nak cucuk ni. Last cucuk vaccine masa Form 5 dulu haha. Eeee cuak seh.

Bulan depan dah start berpuasa., means left around 3 more weeks kut nak sambut bulan ramadhan. Alhamdullilah diberi kesihatan untuk bertemu bulan puasa lagi. Tak tahu lah raya tahun ni macam mana pula. Harap2 tak sendu macam last year la haha.

Tu jelah update buat masa ni. Mengantuk dah ni. Jam da pukul 1.14 am, esok kerja

Till then, chowsinci!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan